THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, December 14, 2010

Munajat...Hatiku Diuji...

Ya Allah...
Aku yakin apa yang Kau takdirkan ini adalah yang terbaik buat dunia dan akhiratku...
Mudah-mudahan keluh-kesah, resah-gelisah aku menerima ketentuan Mu ini...
Kau ampuni dan dikira sebagai bukti lemahnya aku sebagai hamba Mu yang berdosa...
Semoga kesedihan dan kebimbangan aku dalam waktu-waktu tertentu dalam menempuh ujian ini dinilai sebagai langkah menuju Mu di jalan mujahadah...


Aku lemah Ya Allah...
Namun aku tetap yakin Kau menguji aku ini dengan maksud yang baik...
Kau tidak akan menimpa kesusahan di luar kemampuan aku menanggungya...


Aku berdoa Ya Allah...
Agar ujian ini menjadi tebusan dosa-dosa aku yang lalu, kini dan akan datang...


Sesungguhnynya aku ini hamba Ya Allah...
Ujian inilah yang menusuk ke hati...
Lalu mengetuk pintu rasa yang selama ini sudah semakin alpa bahawa aku ini hakikatnya seorang hamba yang hina...


Syukur Ya Allah...
Kerana kau anugerahkan rasa termahal ini di celah-celah kepahitan dan penderitaan...
Jika tidak kerana ini, aku akan terus lalai, terbuai-buai dan akhirnya mati tanpa merasa hakikat cinta Mu yang sebenar...
Cebisan cinta suci dn sejati ini mudah-mudahan akan hidup subur dan mampu menghidupkan hati aku yang semakin mati...


AMIN YA RABB





14 DISEMBER 2010
2:11 AM

0 comments: